එක සෘතුවකට පසු

Sunday, September 11, 2011

එක සෘතුවකට පසු ‘ම්ම්ම්‘
නව සෘතුවක් පැමිනේවි නම්
ගහා කොළ මල් දලුලා යායට
අළුතින් සැර‍සේවිනම් 
මට කුමටද තව පසුවදනක් නුඹගෙන්..


ආදයට පාරකියනන් පුළුවන් නමුත් හැමොටම එගොඩවේන්න බැහැ යම් කිසි ප්‍රමාණයක් නතරවේනවා..එය එසේ විය යුතුයි !.. 
හඩා වැලපේන ආදරයකට තවත් දිරි දැක්මට ප්‍රතිචාරයන් වේනුවට තව තවත් තියන ටික හරි රැකගන්න උත්සා 
කරන්නේ ඔහු නොවේයි ඔබයි ..ඒ..හමුවේත් පසුවදන්නි අමතයිනම් අපි නැවත නැවතත් සැමදේයක් එක්කම හිද ඵලක් නොවේයි.. 
සතුට ළඟාකරගනන් ඔනේ වන්නේ නැහැ පසුපසහඹා යෑමේන්. නවතින්න !! මිහිරි මතකයන් 
තියේනන්ට පුළුවන් එහේත් එය තම ශක්තියේන් හිතින් ඉවත් කරගන්න..
නැවතත් අන්හදකට හිමි දේයක් ගැන නොහිතන්න. අළුත් සරුසාරවත් ඝෘතුවකට ඔබේ හිත 
හදාගන්න වඟාකරනන් පුළුවන් වනතේක්ම .ගහාකොළ මල් දලුදමනන් හිඩ හරින්න. 
පැරණි මතකයන් තුළින් අලුත් ගහාකොළට වතුර දාන්න එපා .
එහින් කොපමණ පොහොර තිබ්බද එයත් පැරණි මතකටය්න් ඔබ ආදරයේන් හදාගත් ගසට සහා නවදළුවලටද හානියක් සිදුකිරිමට බොහොදුරට ඉඩකඩ ඇත.. අත්දැකිම් විතරක් ගේනන් මතකයන්ට නිවාඩුදේන්න...
ලැබේනදෙය සතුටින් බාරගන්න ඔබට තවත් මින් එහා දේයක් වේන්න තිබුණු වඟ මතකේ රදවගන්න..
සැනසේන්න,හිනාවේන්න තමන් ගැනම වර්ණනා කරගන්න.
අලුතින් සැරසුණු යායට ඔබගේ හිත බිදේන තරම් රිදුම්දුන් පසු වදන්න ගැනිමට තිතක් තියන්න. . .
ලැබේන පෙරවදනින් ජිවිතයට ගොඩවේන්න සිනහා මුසු මුහුණේන් .. දවසින් දවස තමන් කවුරුන්දැයි යන වඟ විමසනන්..එහින් ඔබ ගමන සාර්ථකදිවියකට මංපේත් දොරවල් විවෘතවෙනවා ඇත
විදවන්නට නොව විදින්නට සැරසේන්න...(ඔබේයි මේ ජිවිතය..)  






සකි සඳ නුඹට

හිරුත් සඳුත් නැති ලෝකෙක
මන් තනි වූදා
පහන් තරුව විලසින් නුඹ
පාර කියූදා
සත්තයි මිතුරේ නුඹ මට

සොයුරෙකු වූවා

ගලායන්න ජීවිතයට රිසි අයුරින්ම
තැවුනේ නෑ දුක් කරදර ආවත් නිතර
සින සිසී හැම නිතරම මා ලඟ උන්න
නුඹ කල පින් බොහොම වැඩියි නිවනට යන්න

ලෙඩ දුක් නම් අපමන බැව් මා හා කීවා
දරාගන්න බැරි උන තැන රහසින් හැඩුවා
මරණය අභියස සිටියත් නොහඩන් කීවා
පුන්චි යෙහෙලියයි නුඹ මගෙ අවසන කිවා

පිය වුන ඔය ඇස් දෙක නෑ ආයෙ ඇරෙන්නේ
වෙනදා මෙන් නුඹේ සිනා නෑ සවනට ඇසෙන්නේ
අත් අල්ලන් ඇවිදින්නට නෑ ආයෙම ලැබෙන්නේ
නොකියා ගියත් සසර මගේ එතෙර වෙන්න පතන්නේ
                                                                                       
හිම හන්සි

ලංකාව ටෙලිනාට්‍ය හා අතුරු කතා..


ලංකාවේ තියන ටෙලිනාට්‍ය වල ගොඩක් යන්නේ වල්පල්. මම මෙහෙම කියන්නේ හේතුවක් ඇතුව. මොකද අද සතියේ විකාශය වෙන ටෙලිනාට්‍ය 10 ක් ගත්තොත් එයින් 8 වත් කතා තේමාව වෙන්නේ එක්කෝ කිසිම හරයක් නැති දිගටම ගලාගෙන යන කෙහෙම්මලක්, එහෙමත් නැත්තන් හරයක් නැති පවුලක් ෆුල්ම අවුලෙන් ඉන්න කතාවක්. ඔය කතා වල සාමාන්‍ය සිද්දි වෙන්නේ එක්කෝ මංකොල්ලකෑම්, පැහැරගෙන යාම්, තර්ජන වගේ ඒවා තමා. ඔක්කොම ටෙලිවලින් බාගයක් රබර් නැත්තන් ඉලාස්ටික් කතා... දැන් ඒවාට කියන්නේ මෙගා. පිස්සු හැදෙනවා. ඉතින් මෙව්වා ඉලාස්ටික් රබර් වෙන්න කතාව ඇතුලට අර කියන එව්වා දානවා ප්‍රධාන චරිතේ උස්සන්න කප්පම් ඉල්ලන්න වගේ සීන් එක්ක..

සමහර ටෙලිනාට්‍ය උපරිම ඉන්දියානු කොපි කියන එක බැලු බැල්මටම පෙන්න තියන කාරණයක්. කිරිබත්ගොඩ ඤාණානන්ද ස්වාමින්වහන්සේ කියනවා වගේ කාලකන්නි ගෑනු හත්දෙනෙක් සතියට ඉන්නවා.. ඒ කතාව නම් සහතිකයි. ඇයි ඉතින් හැමදාම යන්නේ ජීවිතේ තියන හැම කරදරයක්ම විඳින ගෑනියක්ගේ කතාවක් නේ. මෙව්වගේ පෙන්නන දේවල් අපේ දරුවෝ ග්‍රහණය කරනවා ඉතාමත් ඉක්මනට. ඒවගේම තමයි සමහර ගෙවල්වල ඔන්න කට්ටිය දුවනවා ප්‍රවීණ බලන්න, ඊටපස්සේ තව කෙහෙම්මලක් ඊටත් පස්සේ තව එකක් විදියට.. මේකේ ලීඩ් එක ගන්නේ ගෙදර අම්මා. මම දන්නා ගෙදරක් තියනව, එයාලට ඔය ටෙලිනාට්‍ය යන වෙලාවට ට්ව් එකයි සලේ ඉඳන් ඉන්න පුටුයි තියල මුළු ගෙදරම අරන්ගියත් ගානක් නෑ.

ට්ව් එකේ තව සීන් එකක් තමයි ඔය වැඩියෙන් හිට්ස් තියන ටෙලියක් යන වෙලාවට ඔන්න ඇඩ් දානවා හිටු කියල මැදට. අනේ දෙය්යනේ කතාව බලන්න වෙන්නේ කොලේකුත් තියාගෙන. ඇයි අර මගින් නවත්තල ඇඩ් එහෙම දාල අයෙ පටන්ගත්තාම නවත්තපු තැන මතක්වෙන්න සීන් එක ලියල තියාගන්න.

මේකේ තියන කනගාටුම දේ එක නෙවෙයි. දැන් රූපවහිනි වල යන්නේ මෙගා ස්ටාර් සිඟින් ස්ටාර් වගේ රියලිටි. අර ඉස්සර වගේ කාලෙයි අරන්ගම් පොන්මාලෙයි පොලොන්දු, මනෝහාරී චාර්ට් ෂෝ වගේ ඒවා අද නෑ. ඒවගේම රූපවාහිනියෙ කාලයක් විකාශය උන ඩිස්කවරි චැනල් එක වගේ දේවල් වලින් වෙච්ච මෙහෙය ඉතාම අපුරුයි. ඒවගේ දේවල් අද සිද්ද වෙන්නේ නැත්තේ ඇයි කියන එක මටනම් මහා ම මහා ප්‍රහේලිකාවක්. ඔයාලට මතකනම් ආර්ථික විද්‍යාව ලස්සනට කාටුන් වලින් උගන්නපු ගණු දෙනු කියන වැඩසටහන කොයිතරම් ලස්සනට ආකර්ශනීය විදියට ඒ දේ කරාද? අටපට්ටම විතරයි අද දරුවන්ට බලන්න තියන එකම දේ. ඉස්සර පොඩ්ඩන්ට රසාර, දොස්තර හොඳ හිත, පිස්සු පුසා වගේ කාටුන් ගියා. ඒවා රසාස්වාදනය මොට කරන දේවල් නෙවෙයි. පුංචි ඇත්පැටවා වගේ සිනමා, සුරඟන කතා කරලිය වගේ වැඩසටහන් දරුවන්ට තිබ්බ දේවල්.  අද දරුවන්ට රූපවාහිනිය කියන්නේ බාල කඩචෝරු විකුණන පිස්සන් කොටුවක් වෙලා හමාරයි.. ඉගනගන්න දරුවන්ට දෙයක් දෙන්න සල්ලි වියදම් කරනවට වඩා මිනිස්සුන්ව විකුනන්න මාර්කට් හදන තැනක් බවට මේ නාලිකා අද පත්වෙලා. දේශපාලන වට්ටෝරුවේ තවත් එක උපාංගයක් බවට පත්වෙලා.

මට අන්තිමට හිතෙන්නේ මෙහෙමයි. මමනම් මගේ එකෙක්ව ට්ව් එකට හුරු කරන්නේ නැතුව ඊටවඩා අන්තර්ජාලයට යන්න යොමු කරනවා. ඒක දාහෙන් සම්පතයි. දැන් ඔයාල හිතාවි මේ  මොන පිස්සු කතාවක්ද කියල... නෑ...... ටෙලි නිලියෝ ගණිකාවෝ වෙච්ච රටක ළමය ඉන්ටර්නෙට් එකට යද්දී එච්චර කලබල වෙන්න ඕනේ නෑ. ඕනේ කරන එකම දේ කොම්පියුටරේ සාලෙන් හරි නිතර පේන තැනකින් හරි තියන ඒක විතරයි. අනික මම ඇත්තම කිව්වොත් කව්රු කොහොම වැට බැන්දත් නියම වයසට ආවම ළමයි කුතුහලේට කොහොමත් ඔය නිල් දේවල් බලන එක කාටවත් නවත්තන්න වෙන්නේ නෑ. 

අපි නිදහස් ද??




මම දැං ඇහුවොත් කාගෙං හරි කැමතිම ඇඳුම මොකක්ද කියලා කොල්ලෙක්නං ටක් ගාලා කියයි ඩෙනිම කියලා.නැත්තං කොට කලිසම කියලා.කෙල්ලෙක්නං ගොඩක් වෙලා අරගෙන කල්පනා කරලා කරලා අපිට අපිවම එපා වේගෙන එනකොට මොකක් හරි පාටක්, හැඩයක්, රෙද්දෙ වර්ගයක්, ගන්ඩ පුළුවං තැනක් එක්කම මොකක් හරි විච්චූරණ ඇඳුමක් කියයි.මම මේ කියන්ඩ හදන්නෙ මම කැමතිම ඇඳුම ගැන.ඒ තමයි සරම.........

සරම වනාහී සුපිරි ධනපති පන්තිය විසින් සිය තත්වය පෙන්වීම සඳහාත් අන්ත දුප්පත් කම්කරු පන්තිය විසින් මූල්‍යමය පහසුව නිසාත් අඳිනු ලබන්නාවූද, අඳිනු ලබන පුද්ගලයාගේ පෞරුෂත්වය හා ආර්ථික මට්ටම මත අගයනු ලැබීමට හෝ ගැරහීමට ලක්වන්නාවූ වස්ත්‍රයකි.දේශපාලනයේදී සරම විසින් ඉටු කරනු ලබන කර්තව්‍යය විශ්මය ජනකය.ජෙනරාල් සිය දේශපාලනය ඇරඹුවේ සරමට බැසීමෙනි.රවී ලොක්කාද රනිල් ඉවත් වී තමාට නායකකම දෙතැයි සිතා සරමට බැස්සේය.නායකකම ලැබීම සුදු අලියෙකු බැව් තේරුම්ගත් පසු ඔහු නැවත ටයිකෝට් අඳින්න පටන් ගත්තේය.තවද සරම නිසා පාලකයා පාලිතයාට සමීප බවක් හඟවයි.අපේ රටේ ජනතාව මෙසේ සරමට රැවටුනේ වරක් දෙවරක් නොවේ.මෙහි ඇති ආතල්ම කොටසනම් ඉදිරියටද ඔවුන් රැවටිය හැකි වීමයි.

සරමේ අනුසස් කියා රජවූ පසු වරක් බණ්ඩාරනායක් ලොක්කා සුනඛ ප්‍රදර්ශනයකට ටයිකෝට් දමාගෙන ගොස් මාට්ටු උනේය."බලු වැඩ බලන්න යන්න ඕනෙ බලු ඇඳුමක් ඇඳගෙන" කියා ලොක්කා ගැලවුනේය.ජනතාව රැවටුනෝය.

සරම තමාගේ පෞරුෂය ප්‍රදර්ශනය කිරීමටද භාවිතා කළ හැක.චණ්ඩියා ප්‍රතිවාදියා ඉදිරියේදී සරම ඉහලට කර කොටවෙන්න නැවත බැඳගනී.දීනයා ලොක්කන් ඉදිරියේ දී සරමේ ගැටය කඩා සරම දිගට ඇඳගනී.සරම පපුව ආසන්නයෙන් ඇඳගෙන සිටීමෙන් උදේ අවදි වූ ගමන් බව හෝ බීමතින් සිටින බව ප්‍රදර්ශනය කළ හැක.


සරමේ ඇති වාසිනම් පහසුවෙන් කෙටි වේලාවක් තුලදී ඇඳගැනීමට හෝ ගැලවීමට හැකිවීම, මුත්‍ර කිරීමේ පහසුව, සමස්ත ශරීරයේම සිසිල් සුළං ලැබීමේ අයිතිය තහවුරු කිරීම, සරමේ සිට වෙන ඇඳුමකට හෝ වෙන ඇඳුමක සිට සරමට මාරු වීමේදී පිටස්තර ආවරණයක පිහිට අනවශ්‍ය වීම් (මෙහිදී කළ යුත්තේ සරමේ ඉහල කෙළවර කටින් සපාගෙන සරමෙන් නිරුවත වසා ගන්නා අතරම සරම ඇඳීම සඳහා අනිත් ඇඳුම ගැලවීම හෝ අනිත් ඇඳුම අඳින තෙක් සරම ආවරණයක් ලෙස හෝ භාවිතා කිරීමය.මෙහිදී සරම ද්විත්ව ක්‍රියාවක් කරයි.), කුඩා දරුවන් නැළැවීමට භාවිතා කළ හැකි වීම (මේ නිසා ගම්වල කාන්තාවෝ සිය ස්වාමි පුරුෂයන්ව සරම් ඇඳීමට දිරිමත් කරවති.), කැසපටකවා ගැනීමෙන් අමුඩයක් ලෙස ඇඳිය හැකි නිසා ගස්වලට නැගීමටද භාවිතා කළ හැක.වහාම ගැටය කඩා දමා නැවත සරම ලෙස ඇඳිය හැකි නිසා සරම හොරපොල් කඩන්නන්ගේ නිල ඇඳුම ලෙසද භාවිතා වේ.බස්වල ගමන් කරන ජැකී චෑන්ලා හා මයිකල් ජැක්සන්ලා ද සරමෙන් මහඟු ඵල නෙලා ගනිති.

ප්‍රධානම වාසිය වන්නේ සරමක් මිලට ගන්නා විට එය ඇඳ උස හා ඉණ හරිදැයි බැලීමට අනවශ්‍ය වීමය.උස මදි වීම ගැටළුවක් උවද, උස වැඩි වීම කිසිසේත්ම ගැටළුවක් නොවේ.කළයුතු වන්නේ සරම අඳිනවිට එහි ඉහත කෙළවරෙන් තීරුවක් ඇතුළු පැත්තට නවා ඇඳීමයි.වයසත් සමඟ උස යන විට මෙසේ නමන්නාවූ තීරුව ක්‍රමයෙන් අඩු කිරීම මඟින් නිසි උසින් යුත් සරමක් දිගු කාලයක් ඇඳීමේ භාග්‍ය හිමිකරුට ලැබේ.අමතර කරුණක් ලෙස සරම සේදීම අනිකුත් ඇඳුම්වලට(ප්‍රධාන ඇඳුම් ) සාපේක්ෂව පහසු වන අතර ඉක්මනින් වේලීමද සිදුවේ.පාඩම් කරන දරුවන්ගේ කකුල් මදුරුවන්ගෙන් ආරක්ෂා කර ගැනීමටද සරම භාවිතා කළ හැකිය.

සරමේ අවාසි කීපයක්ද ඇත.ප්‍රධානම මෙන්ම භයානකම අවාසිය වන්නේ ඕනෑම මොහොතක ගැලවී වැටීමේ අවධානමයි.නමුත් මේ තත්වය ඉණ පටියක් හෝ දිය ලණුවක් බැඳීම මඟින් හෝ කාලයත් සමඟ පළපුරුද්ද තුළින් ලඟා කරගත හැකි තද ගැටයක් යොදා සරම ඇඳීමේ හැකියාව ලබා ගැනීම තුළින් මඟහරවා ගත හැක.අනෙක් අපහසුවනම් සාක්කුවක් නොමැති වීමය.මේ නිසා විවාහ මංගල්‍යයක් වැනි දෙයකට සහභාගි වන විට ජංගම දුරකථනය හා මුදල් පසුම්බිය අතේ තබා ගැනීමට සිදුවේ.දං, හිඹුටු, එරමිණියා වැනි දෑ සරමේ ඔඩොක්කුවේ දමාගෙන ගොස් කෙල්ලන්ට දීම කළ හැකි මුත් මඟුල් ගෙදරකට යන විට ජංගම දුරකථනය හා මුදල් පසුම්බිය ඔඩොක්කුවේ දමාගෙන යාම එතරම් උචිත නැත.ජංගම දුරකථනය උඩ සාක්කුවේ දමාගත හැකි මුත් බීමත් වූ පසු එය අස්ථානගත වීමේ අවධානම වැඩිය.ජංගම දුරකථන රැඳවිය හැකි ඉණපටියක් පැළඳීම යෝග්‍ය මුත් මුදල් පසුම්බිය එහි තැබිය නොහැකි නිසා එය බිරිඳට දීමට සිදුවේ.නමුත් ඊට වඩා මුදල් පසුම්බිය හොරෙකුට දීම මනාය.

සරම ඇඳගෙන නිදාගන්නා පුද්ගලයින් නිතරම කාමරයේ දොර වසා ඇතුලතින් අගුලු දමාගෙන සිටීම යෝග්‍යය.එවිට උදෑසන මව පැමින දොරට ගසන විට බිම ඇති සරම ඇඳ ගැනීමට හෝ සරම ගැලවී නැත්නම් කූඩාරම බා ගැනීමට අවකාශයක් ලැබේ.


මෙසේ සියලු වාසි අවාසි සලකා බැලුවිට සරම වනාහී ඉතා වාසි සහගත වන්නා වූද එහි ඇති දුර්ගුණ පහසුවෙන් මගහරවා ගත හැකි වූද ඇඳුමක් බැව් නිගමනය කළ හැක.මට ඇත්තේ එකම එක කොට කලිසමක් පමණක් උවද සරම්නම් තුන හතරක් ඇත.නමුත් එක සරමක් අඳින්නට ගත් විට එය ඔළුවෙන් පහලට දැමීම නාසය විසින් ප්‍රතික්ෂේප කරන් තුරු ඒකම ඇඳීම මගේ සිරිතය.

සරම් අඳින්න නිදහස අත් විඳින්න.කලිසමෙන් සරමට මැයෙන් ජාතික ව්‍යාපාරයක් ගොඩ නගමු.සුද්දා අපිට අහිමි කළ නිදහස රැකගන්න පෙරට එමු.අනුගාමිකයෙක් නොවී බුද්ධියෙන් විමසා බලා සරම අගයමු.සරම රැක ගමු.අනාගත පරපුර වෙනුවෙන් අපේ යුතුකම් කොටස ඉටු කරමු.සරමට තැනක් දෙමු.

අපි නිදහස්! පව් රනිල් තාම කලිසං අඳිනවා.......

පි‍ටු පෙරලපු ගාන