෴රස්තියාදුකාරයගේ ආදරය෴

Sunday, July 31, 2011




මේ නුවර නෙක මං මාවත් වල
සැරි සැරුවෙමි මම
දු‍ටුවෙමි නේක විද කුසුමියන්
පහස වින්දෙමි අභිසරු ලියන්
නමුදු නුඹ...
නොපිපුන කැකුලියකි
මගේ රලු දෝතට,..
හිරු රශ්මිය නොදැනි මා ගත
නුඹෙ ඔය එක් බැල්මකින්
දියවී වැගිරෙන අන්දම,
දනී නම් නුඹ..
නුඹෙ ලගට ඇවිදින්
දුහුවිලි වැදුන දෙතොලින්,
සිපගන්නට ඇත්නම්
ඔය සියුමැලි දෙතොල,.
මීවිතෙක රස බැලු
රතු වූ දෙනෙත් වලින්,

නුඹෙ ඔය නීල නෙත් තුල
ගිලෙන්නට ඇත්නම්,.
ඒත් මම......

සුභ උපන් දිනයක් ..............

අද තමා මගේ ආදරණීය තාත්තගෙ උපන් දිනේ.ඉතින් කලබල අස්සෙ වුනත් තාත්තා වෙනුවෙන් මෙහෙම ලියන්න මම හුග කාලෙක ඉදන් හිතන් හිටියා.

තාත්තා තරම් දුවෙකුට අසීමිතව ආදරේ කරන්න මොනම පිරිමියෙකුටවත් බෑ.ඒ වගේම අපිත් තාත්තට ආදරේ කරන්න ඕන නේද?තාත්තා සමහර විට අපිට අම්ම තරම් සමීප නැති වෙන්න පුලුවන්.ඒත් අම්ම වගේම තාත්තත් අපිව උස් මහත් කරන්න කොච්චර නම් කැපවීම් කරල තියෙද?සමහර දුවලට පෙම්වතෙක් ලැබුනම තාත්තා අමතකයි.ඒත් ඒ කාටවත් බෑ තාත්ත ආදරේ කරනව තරම් ආදරේ කරන්න.

හැම දේකදිම මගේ ලඟින්ම ඉන්න මගේ ආදරණීය අප්පච්චිට සුබම සුබ උපන් දිනයක් ඒ වගේම තවත් හුගක් කල් නිදුක් නිරෝගීව ඉන්න දීර්ඝායුෂ ලැබෙන්න කියලත් තාත්තගේ චූටි දෝණී ප්‍රාර්තනා කරනවා.

කාටත් හොරෙන් මගේ අතින්ම හදපු උපන් දින සුභ පැතුම් පත  තමයි මේ  ( ලස්සනයිද? )















මම මගේ පෝස්ට් එකත් තාත්තට පෙන්නන්න ඉන්නෙ.තාත්තා හුගක් සතුටු වෙයි මේක දැකලා.

ඉතින් මගේ සයිබරයේ යාලුවනේ ඔයාලත් එන්න කේක් කෑල්ලක් කාලා යන්න.

මේක තාත්තට....දෝණිගෙන්


සීතල පිණි කැට සඳ එළියෙන් නහවා
නෙක නෙක පාට මල් පෙති සුවඳින් තවරා
අමාවක අහසට සඳක්ව අඳුර මකා
පෑයූ පුරා සඳ නුඹ මගෙ දිවිය පුරා...

දුටුවත් වරද නෑ තරවටු කලෙ කිසිදාක
උකුලේ හොවා ආදරයෙන් පෙන්වා සුමග
පැතුවේ මගේ ජයයි තුන්තිස් පැයේ නුඹ
ඉටු කර දෙන්න වෙහෙසෙමි මා උදේ හවා....

ගෙවිලා බොහෝ කල් ජිවිත ගමනෙ ගෙවූ
රැදුනා ළගම නෑ කිසිදා අප දුරස් වුනූ
පොඩි දූ මමයි  තුරුලේ හුරතල් උන්නු
පතනෙමි දිගාසිරි මේ සුභ උපන් දිනේ...

කාටත් වැදගත් වන CD.DVD රයිට් (Copy) කිරිම මුල සිට..............

අද මම කියන්න යන්නේ මට පුලුවන් ව්දිහට ඔගොල්ලන්ට  සිඩ් හා ඩ්ව්ඩ් කොහොමද රයිට් කර ගන්නේ කොහොමද කියන ට්කක් සරල වෙන්න ඇති තාක්ෂනය දැන ගත් අයට නමුත් මේ වැඩේ සුලුකොට තකන්න නරකයි ඒ හොගක් මේ සදහා බාව්තා කරන්නේ නිති විරොධ් සොෆ්ට්වේයාර් හා දැනගත්තත් කරන ආකාරය නොදත්කම නිසා තමා කාලය හා මුදල් අපතේ යවන පුද්ගලයින් හට මුල පටන්ම දැනුමක් ලබා දිම මාගේ අරමුනයි...

අවශන කරන මුලික දේවල්......
සිඩ් රයිටරයක් හෝ ඩ්ව්ඩ් රයිටරයක්.....
හොද සිඩ් හෝ ඩ්ව්ඩ් තැට්යක්...........



ක්‍රමේ මේකයි  ඔය සිඩ් කොපි කරනවා හොගක් ඇයෝ කියන්නේ එකම නමක්නේ ගන්න එපා...! මොකද කියනවානම් ඔය සොෆ්ට්වේයාර් එක වාණිජයි ඒ කියන්නේ නොම්ලේ නෙමේ හම්බවෙන්නේ මුදලට ඉතින් ඕක මුදලට දුන්නාට අපේ ඇයෝත් ඕක බාගන්නේ ටොරන්ට් වලින් නිකන් නෙමේ ලෝකේ වටේ ඉන්න ඇයෝන්ට අපේ වැඩ අන්තර්ජාලයෙන් බලන්න පුලුවන් වෙන ව්දිහට හා අපේ අන්තර්ජාල සබදතාව එගොල්ලන්ටම ආයේ භාවිතා කරන්නට හා ඔය දෙකම නැති වුනෝතින් අඩුම තරමේ අපේ පරිගනකයේ  ෆයිල් සිස්ටම් එකට හරි හානි කරන්නට පුලුවන්....

ඉතින් මාගේ තේරිම තමයි මේ වැඩේට මෙන්න මේක.....
මේකේ නම ඉන්ෆා රෙකෝඩර් ගාන නොම්ලේ වැඩේත් පහසුයි බා ගන්න වේලා යයිද අපෝයි නැ ඩයල් අප් වල වුනත් බාන්න පුලුවනි වෙරස් කිසිම දෙයක් නැ ඔනැම වැඩක් ගත්තහැකි...දැන් තියන ඕනැම මෙහෙයුම් පද්දතියකට දාන්න පුලුවන්...
මේන්න බා ගන්න ලින්ක් එක.....
මෙහෙයුම් පද්දති වලට බා ගන්න මෙතනින්
පෙන් ඩ්‍රයිව් වලට එන පොටබල් එක බා ගන්න මෙතනින්


මේකෙන් වැඩ ගන්න ව්දිහ ආයේ දානවා .....එතෙක් මම සමු ගනිම්........

ලත් තැනම ලොප් විය

තුන් ඈ

ලංකාවේ රියලැටි කලාව

රියලටි ෂෝ වල රියලටි එක - Reality of the Reality TV Shows කියලා මම කලින් ලියපු ලිපියේම දිගුවක් විදියට තමයි මේ පොස්ට් එක සිතුවිලි පවුරට දාන්න කියලා හිතුවේ.මුල් පොස්ට් එකේදී මට මගහැරුණු කරුණු සමහරක් ප්‍රතිචාර විදියට දන්වපු ඔයාලා හැමෝටම බොහොම ස්තුතියි.

ලංකාවේ හැදුන ගොඩක්  රියලටි  වලට අභාෂය ලැබුනේ American Idol නැත්නම් Pop Idol  කියන වැඩසටහන් වලින්. වෙන රටකම වගේම SMS මනාප ක්‍රමය අපේ රටේ රියලටි ෂෝ වලටත්  යොදා ගත්තා.ඔය කෙටි පණිවිඩ ක්‍රමය ලංකාව වගේ රටකට ගොඩක්ම සාර්ථක ක්‍රමයක් නෙවයි කියන එක තමයි ගොඩක් අයගේ මතය.එක දුරකතනයකින් අසීමිත කෙටි පණිවිඩ ප්‍රමාණයක් යවන්න හැකි වීම , මේ ජාතියේ තරග ආරම්භ කරන කාලයේදී ලංකාවේ දුරකථන ව්‍යප්තිය ගොඩක් වර්ධනය වෙලා නොතිබීම ඒ හේතුයි.( දැන් නම් ලංකාවේ කා අතේද ජංගම දුරකතයනක් නැත්තේ).

ඔය තරග වල තියෙන පොදු ලක්ෂණයක් තමයි ජයග්‍රහණය කරන කෙනා ට වඩා තරගය තුලදී ජනප්‍රිය නැත්නම් ඉස්මතු වන වෙන කෙනක් ඉන්නවා.American Idol ගත්තත් ලංකාවේ රියලටි  ගත්තත් ඔය දේ පොදුයි.උදාහරණත් ඕනනම් මම කියන්නම් අජිත් බන්ඩාර ට වඩා ශිහාන් මිහිරංග ජනප්‍රියයි , ප්‍රදීප් රංගනට වඩා සුරේන්ද ජනප්‍රිය යි ,උදේශ් ඉන්දුලට වඩා චින්තක මලිත් ජනප්‍රිය යි. American Idol ගත්තොත් Taylor Hicks ට වඩා Chirs Daughtry ද , Kris Allen ට වඩා Adam Lambert  ජනප්‍රියයි. දක්ෂතාවය සහ ජනප්‍රියත්වය එකිනෙකට වෙනස් කාරණා දෙකක් තමයි.හැබැයි මම  කියන්නේ උත්සාහ කරේ රියලටි වල පොදු ලක්ෂණයක්.

ඔරිජිනල් පොස්ට් එකට ආපු ප්‍රතිචාර වලින් තව එක දෙයක් මට දැනුනා.ඒ තමයි නාලිකාවලින් කොච්චර කෑ ගැහුවත් , කොයිතරම් මවා පෑවත් මෙම වැඩසටහන්වලට තියෙන ඉල්ලුම එන්න එන්නම අඩු වෙන බව.එහෙම කියන්නේ අපි අතරේ ඉන්න ගොඩක් දෙනෙක් කියන්නේ "අපෝ..ඕවගෙන් දිනන්නේ ඉතින් සල්ලි වියදම් කරන්න පුළුවන් මිනිස්සුනේ කියලා".කතාවේ වැරැද්දක් නැහැ.එක යාලුවෙක් කියලා තිබ්බා එයාගේ විශාරද විභාගය සමත් යාලුවක්‌ටවත් මේ තරගයක ඉදිරියට යාගන්න බැරි උනා කියලා.

අනිත් දේ තමයි සමහර ලංකාවේ මාධය ආයතන විසින් සිදුකරපු සමහර සමහර දේවල් නිසා ප්‍රේක්ෂකයන් මේ වැඩසටහන්වලින් ඉවත් උනා කියන් එක.සමහරු තමන්ගේ වැඩසටහන ජනප්‍රිය කරගන්න "ගොන්-පාට්" එහෙමත් ඉතින් දැම්මනේ.හිකිස්‌.මගේ පුද්ගලික විශ්වාසයට අනුව සිරස සහ දෙරණ මගින් කරන රියලැටි වැඩසටහන් ජනප්‍රිය සහ ගුණාත්මක අතින් ඉදිරියෙන් ඉන්නවා.

හැම තරගයකින් එන තරු වලට ගොඩක් දුරට වෙන පොදු දෙයක් තියෙනවා.ඒ තමයි "උල්කාපාත" වගේ ඒ තරු කඩාගෙන වැටෙන එක.ඒකටත් ඉතින් හේතු එමටයි.හැම ආධුනික ගායකයෙක්ම ගායනා කරන්නේ ලංකාවේ ජනප්‍රිය අයගේ ගීත.ඉතින් ඔය කට්ටියට SMS යවන්නේ එයාල ගීතය කියනවටත් වඩා මුල් ගීතයට/මුල් ගායකයාට තියෙන කැමැත්තට.ඉතින් කවදා හරි තමන්ගේම කියලා ගීතයක් ඉදිරිපත් කරාමත් මිනිස්සු හිතන්නේ " මෙයාට මේ වගේ සින්දු කියන්න බැහැ..මෙයාට අරයගේ සින්දු නම් ලස්සනට කියන්න පුලූවන්" වගේ දෙයක්. නම් නොකිව්වට දැන් ඔයාලගේ හිතට ඕනෑ තරම් උදාහරණ එනවනේ. ඔය දෙයින් මිදිලා ඉන්නේ බොහොම සුළු ප්‍රමාණයක්. ජෝතිපාල ගේ සින්දු ලස්සනට කිව්වා කියලා ජෝතිපාල වෙන්නත් , රූකාන්තගේ සින්දු ඒ වගේ කිව්වා කියලා තවකෙනෙක්ට රූකාන්ත වෙන්නත් බැහැ.

මේ ඉදිරි කාලය ලංකාවට ගොඩක් තරු පායන්න ඉන්න කාලයක්නෙ.ඔය පායන්න ඉන්න තරු මම ඉස්සෙල්ලා කිව්වා වගේ උල්කාපාත නොවී ලංකාවේ සංගීත ක්ෂේත්‍රයට යමක් කමක් කරන්න පුළුවන් දක්ෂ තරු වෙන්න කියලා තමයි ප්‍රර්ථනා කරන්න තියෙන්නේ.හැබැයි එහෙම නොවුනා කියලා ඔය මොන නාලිකාවක්වත් තමන් කරන රියලැට් ෂෝ නවත්වන්නෙවත් , ප්‍රේක්ෂකයො ඕවා බලන ඒක නවත්වන්නෙවත් නැහැ.ඒකනම් සියයට දෙසීයක් විශ්වාසයි.

අමුතු ඉලන්දාරියා


"මට නාට්‍යයෙන් අයින් වෙන්න ඕනේ- " රාධා නැන්දා ඇය දෙස නොබලා ම කීවාය.
"මට ඇත්තටම කනගාටුයි ළමයා-" හිස සැලූ ඩොරිස් ආන්ටි කීවාය
මොහොතකට පසු ඇය අවසාන ජනේලයද වසා අගුලු දැමුවාය. සිදු වූ සියල්ල මට ගම්‍ය වූයේ- කාරණා කාරණා ඇති ව මුළුමනින් ම අවබෝධ කොට ගත හැකි වූයේ එවිට ය. දැන් එය කෙතරම් පැහැදිලිව දිස්වේද යත් කලින් මා එය නොදැක සිටීම ගැන රාධා නැන්දා...ගේ හිසේ වෙළා තිබුණ ලේ තවරුණ වෙළුම් පටිය දුටු මොහොතේ ම අනිල් සමග පැවති ඇගේ සම්බන්ධය කෙළවර වී යයි අවබෝධ නොවීම ගැන මම පුදුම වීමි.

පිටුව 113
සරසවි ප්‍රකාශනයක්
ෂ්‍යාම් සෙල්වදුරයි - ෆනී බෝයි
පරිවර්තනය
සුගතපාල ද සිල්වා -

මේ පොත තමා මන් අන්තිමට කියවපු පොත. මේක මගේ සිත්ගත්තා. මොකද මේකේ තියෙනවා 83 ජූලි කලබල වලදි ඔවුන්ට සිදුවූ දෙය ගැන ඔවුන්ගේ ඇසින් දැකපු දේවල්. අපිට ගොඩක් වෙලාවට අහන්න දකින්න ලැබෙන්නේ සිංහල අය විසින් කියන විස්තර ඒත් මේ පොත ලියූ ද්‍රවිඩ ලේඛකයා විසින් ඒ කලබල වලදී ඔවුන් මුහුණපෑ තත්වය ඔවුන් කෙතරම් බියට පත්වූවාද යන වග විස්තර කරලා තියෙනවා. ඒ වගේ දේවල් අපිට ගොඩක් සමීප නැහැ. ගැටළුවක් දෙස හැමපැත්තකින්ම බලන එක ඒ ගැන මීට වඩා සාධාරනව හිතන්න හේතුවක් වෙනවා කියලා මට හිතෙන්නේ.

ඒ ගැන කියන්න නෙමෙයි හැදුවේ මේ පොතේ ඉහතින් උපුටලා තියෙන කොටසේ යොදාගෙන තියෙන සලකුණු වලින් මන් තේරුම් ගත්ත දේ ගැන කියන්න. රාධා සහ අනිල් ප්‍රකාශයට පත් නොවුනු පෙම්වතුන් රාධා දමිල යුවතියක් අනිල් සිංහල තරුණයෙක්. ඔවුන් ගෙවල් වලට හොරෙන් විවාහ වෙන්න තරම් හිතාගෙන ඉන්න වෙලාවක රාධා යාපනේ ගිහින් එද්දි සිංහල මිනිස්සුන්ගේ ප්‍රහාරයට ලක් වෙනවා. එතනදී රාධාට සියළු සිංහලයන් එපා වෙන්නේ අනිලුත් ඇතුළුව. මට හිතෙන විදිහට ඩොරිස් ආන්ටි අවසාන ජනේලය වසා අගුල දැම්ම කියන එකෙන් රාධා අනිලට ඇගේ හදවතට ඇතුළු වෙන්න තියෙන සියළු ඉඩකඩ වසා දැම්මා වගේ දෙයක් කියවෙනවා. මේ මන් තේරුම් ගත්ත හැටි සමහර විට එකේ අර්ථය වෙන දෙයක් වෙන්නත් පුළුවන්.

මේ වගේ නවකතා, කෙටි කතා, නාට්‍ය, ගීත වැනි නිර්මාණ වල යමක් කෙලින්ම පවසන්නේ නැතුව විවිධ සලකුණු භාවිතා කරලා යම් යම් දේවල් පාඨකයන්ට කියනන් උත්සාහ කරනවා. මේ වගේ නිර්මාණ ගොඩක් වෙලාවට සම්මානයට පාත්‍ර උනාට සාමාන්‍ය මිනිසුන් අතර එතරම්ම ජනප්‍රිය වන්නේ නැහැ . මට හිතෙන විදිහට ඒ එම නිර්මාණවලින් පැවසෙන දේ ඔවුන්ට නොතේරෙන නිසා වෙන්න පුළුවන්. කිසියම් නිරමාණයක් මේ ආකරයේ විවිද සලකුණු භාවිතය ඒ නිර්මාණයට සුන්දරත්වයක් එකතු කලත් ඒකෙන් වෙන්න ඕනේ දේ සිද්ද වෙනවද කියලා සැකයක් නම් ඇති වෙනවා. යමක් සරල ලෙසින් ඉදිරිපත් කරන නිර්මාණ එතරම් සොඳුරු නොවුනත් ඒවායින් කියන දේ කෙලින්ම පාඨකයන් අතරට යනවා .

මන් ගොඩක් වෙලාවට අළුත් වේදිකා නාට්‍ය එහෙම බලන්න යනවා ඒත් ගොඩක් ඒවායින් කියන පණිවිඩය මට තේරෙන්නේ නැහැ. මොකද ඔවුන් පණිවිඩේ දෙන්න භාවිතා කරන සලකුණු මට නොතේරෙන නිසා. ඒ විදිහට අනික් මිනිස්සුන්ට නොතේරෙන දේවල් මගින් පණිවිඩයක් දෙන්න හදන එක සාර්ථකද මන්දා මොකෝ පණිවිඩේ ප්‍රකාශ කරන විදිහ සමහර විට ලස්සන වෙන්න පුළුවන් ඒත් කියන දේ නොතේරෙන්න පුළුවන් නිසා.

පොත ගැන තවත් විස්තර
ශ්‍යාම් සෙල්වදොරෙයි - අමුතු ඉලන්දාරියා
"අමුතු ඉලන්දාරියා" | ෂ්‍යාම් සෙල්වදුරයි සමග කතාබහක්

පි‍ටු පෙරලපු ගාන